Человек - существо духовное и телесное одновременно, поэтому и в молитве участвуют и дух, и тело.

Молитва тела - это позы и движения, которыми сопровождается чтение текста молитвы:

В православии существует устав, как это правильно делать и в какие моменты.

Важность участия тела в молитве

Для правильности молитвы важна поза, в которой молятся . Не потому, что Бог накажет за неточность, а потому, что положение тела влияет на состояние души, определяет эмоциональный настрой .

Расслабленная поза ведет к душевной расслабленности, рассеянности. Молитва без участия тела неполна, недостаточно интенсивна. Тело, находящееся в покое, отвлекает от молитвы, провоцирует желание размяться и подвигаться.

Труд в молитве

Молитва не бывает без труда для тела. Заставляя тело прилагать усилия (стоять, кланяться, становиться на колени), христианин обуздывает свою плоть и не дает свободы страстям.

Святые Отцы считали трудную молитву, утомляющую тело, первой ступенью к истинной молитве.

Без телесного утомления невозможно восхождение к Богу!

Молитву православные сопровождают крестным знамением и поклонами .

Положение лежа ниц практикуется только один раз в году - во время чтения молитв на вечерне .

Как читать дома молитвы - стоя или сидя?

В Русской Православной церкви молитвы как в храме, так и дома принято читать стоя . Если стоять трудно (например, при сильной усталости или болезни), то допускается молитва сидя. Даже если вы лежите дома и не можете подняться с постели и сесть, это не препятствие для молитвы

Главное условие совершения молитвы – это благоговение и сосредоточенность.

Молитва стоя

Во время молитвы нужно помнить, что стоишь перед Богом. В этой ситуации неуместно легкомыслие. Стоять на молитве нужно

  • прямо,
  • благоговейно,
  • не переминаясь с ноги на ногу,
  • не делая суетливых движений.

Во время богослужения в храме в некоторые моменты разрешается сидеть. Это возможно во время чтения кафизм (отрывков из Псалтири) и паремий (отрывков из Ветхого Завета) на вечернем богослужении.

На Литургии сидеть не принято, но для людей, которые физически не могут долго стоять, делается исключение.

Однако, на богослужении всем необходимо стоять во время

  • чтения Евангелия
  • в промежутке между пением Символа веры и «Отче наш»
  • во время возгласов священника «Благословенно царство...»

Молитва на коленях дома

Коленопреклоненная молитва совершается дома, по особому усердию верующего. Она выражает особое смирение и почтение.

На коленях дома можно молиться в любое время,

кроме воскресенья и периода от Пасхи до Пятидесятницы.

Нельзя становиться на колени и в день после Святого Причастия

Вкусивший человек освящен, он не должен совершать знаков покаяния и тем самым унижать принятые им Святые Дары.

Коленопреклонения на литургии в православии

В православном храме продолжительные коленопреклонения во время богослужения совершаются только

  • в праздник Пятидесятницы,
  • на великой вечерне, которая служится сразу после Литургии.

В это время священник читает несколько длинных молитв и сам, вместе со всем народом, стоит на коленях.

В остальное время на церковных службах могут совершаться земные поклоны.

Коленопреклонений на Литургии не полагается В православных храмах в Белоруссии, Украине и Литве под влиянием католической церкви возникла местная традиция совершать коленопреклоненные молитвы. По сути это земные поклоны, для совершения которых верующие становятся на колени.

Поклоны во время молитвы. Что значит земной и поясной поклон в православии?

Во время молитв принято совершать земные и поясные поклоны. Это знак благоговения перед Богом .

Обычно поклон совершается после крестного знамения при произнесении особо значительных, важных слов молитвы.

В молитвослове всегда указывается, когда нужно делать поклон.

Как правильно совершать земной поклон?

Земной поклон - это поклон, во время которого верующий становится на колени, касается пола лбом и сразу поднимается .

В православной церкви земные поклоны нужно совершать, прикладываясь к святыням (иконам, мощам, священным реликвиям):

  • два земных поклона до прикладывания и
  • один земной поклон после прикладывания.

В некоторые дни церковь отменяет земные поклоны , поскольку они не соответствуют смыслу почитаемого события. В этих случаях земные поклоны заменяются поясными .

Это воскресные и полиелейные дни, и особо строго запрещаются земные поклоны в период с Пасхи до Дня Святого Духа (понедельник после праздника Пятидесятницы).

Во время воскресной Литургии в православии земные поклоны, по правилу Василия Великого, делаться не должны. Иногда это правило нарушается, и на возгласе хора «Един Свят, Един Господь Иисус Христос...» совершается один поклон.

Как правильно совершать поясной поклон?

Поясной поклон - это поклон в пояс , когда верующий стремится дотянуться рукой до пола, не сгибая колени .

  • Обычно делается сразу после крестного знамения
  • Поясной поклон обязательно совершается перед входом в храм .

Молитвенные жесты

Главный молитвенный жест в православии, как и во всем христианстве, - это крестное знамение .

Кроме него, в церковном богослужении священники пользуются жестом благословения .

О крестном знамении в православии: сила, значение и суть

В Церкви с апостольских времен принято осенять себя крестным знамением, или, как еще говорят, креститься .

Крестное знамение - это напоминание о Кресте , на котором был распят . Налагая на себя такой символический крест, мы призываем благодать Святого Духа.

Церковь учит, что крестное знамение оберегает христианина, потому что сила Креста Христова побеждает всякое зло.

Как совершать крестное знамение?

Крестное знамение совершается неторопливо и всегда правой рукой .

Сначала складывают пальцы :

  • большой, указательный и средний пальцы складываются вместе,
  • безымянный и мизинец остаются согнутыми.

Сложенными таким образом пальцами нужно коснуться

  • сначала лба, освящая свои мысли,
  • затем живота - во освящение сердца и чувств,
  • затем правого плеча
  • и, наконец, левого плеча - во освящение телесного здоровья и поступков.

После этого должен следовать наклон головы или поклон .

Нельзя кланяться, не закончив крестного знамения.

Перстосложения: двоеперстие и троеперстие в православии

Для крестного знамения в современном православии используется троеперстие .

Для этого жеста

  • большой, указательный и средний пальцы правой руки складывают вместе,
  • мизинец и безымянный прижимают к ладони.

Сложенные три перста символизируют Святую Троицу - , безымянный и мизинец напоминают о двойной природе Господа нашего Иисуса Христа – божественной и человеческой.

В древности пользовались двоеперстием: крестное знамение совершали вытянутыми указательным и средним пальцем, в то время как большой, безымянный и мизинец были сложены вместе.

Указательный и средний пальцы символизировали две природы Христа, большой, безымянный и мизинец - три Лица Святой Троицы.

После реформ патриарха Никона в православии стало использоваться троеперстие. Из-за этого произошел старообрядческий раскол. Только в XIX веке Церковь вновь разрешила креститься двоеперстием и использовать другие элементы старого обряда, и некоторые старообрядцы смогли воссоединиться с Церковью. Их общины называются единоверческими.

Именословное перстосложение

Существует еще один молитвенный жест - именословное перстосложение.

Оно используется священником для благословения верующих во время службы и вне ее.

Именословное перстосложение означает инициалы имени Господа нашего Иисуса Христа ICXC:

  • указательный палец вытянут,
  • средний слегка согнут, образуя букву С,
  • большой и безымянный пальцы скрещены буквой Х,
  • мизинец также согнут в виде буквы С.

Пречистый, беспорочный, не имеющий начала, невидимый, непостижимый, неисследимый, неизменный, непобедимый, неизмеримый, незлобивый Господи, один имеющий бессмертие, живущий в свете неприступном, сотворивший небо и землю, море и все, находящееся в них, подающий всем просимое прежде прошения. Тебе молимся и Тебя просим, Владыко человеколюбче, Отца Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, нас ради человек и нашего ради спасения сошедшего с небес и воплотившегося от Духа Святого и Марии Приснодевы и преславной Богородицы, сперва словами учившего, потом же и делом показавшего, когда спасительные страдания претерпел, научившего нас, смиренных и недостойных рабов Твоих, Тебе приносить мольбы, с преклонением главы и колен, о своих грехах и о людских неведениях.

Сам, многомилостиве и человеколюбче, услыши нас, в какой день мы ни призовем Тебя, найпаче же в день сей Пятидесятницы, в который, по вознесении Господа нашего Иисуса Христа на небеса и сидении одесную Тебя, Бога и Отца, Он ниспослал Святого Духа на святых Своих учеников и апостолов, Который и почил на каждом из них, - и все исполнились неистощимой Его благодати и начали говорить на разных языках о великих делах Божиих и пророчествовать.

Вот и ныне, услыши и помяни нас, смиренных и осужденных, молящихся Тебе, Господи, и освободи из (греховного) плена души наши ради милости Твоей. Прими нас, припадающих к Тебе и взывающих: мы согрешили. От рождения - мы Твои, Господи, от чрева матери нашей - Ты Бог наш. Но как жизнь наша проходит в суете, то лишились мы Твоей помощи и стали безответны. Надеясь же на щедроты Твои, зовем: не помяни грехов юности и неведения нашего, и от тайных наших [грехов] очисти нас, и не отвергни нас во время старости, когда оскудеет крепость наша, не остави нас. Прежде чем мы возвратимся в землю, сподоби к Тебе возвратиться и услыши нас по Твоей благости и благоволению. Беззакония наши измерь мерою щедрот Твоих, противопоставь бездну сих щедрот множеству согрешений наших. Воззри с высоты Твоей, Господи, на предстоящих людей Твоих, ожидающих от Тебя богатой милости. Посети нас по Твоей благости, избави нас от насилия диавола, укрепи жизнь нашу святыми Твоими и священными законами. Ангела, верного хранителя, пристави людям Твоим. Всех нас собери в Твое царство. Прости уповающих на Тя, остави им и нам грехи, очисти нас действием Святого Духа Твоего, разруши вражьи козни против нас.

Благословен Ты, Господи, Владыка Вседержитель, просветивший день светом солнечным и ночь осветивший сиянием луны! Удостоивший нас пройти течение дня и приблизиться к началу ночи. Услыши моления наши и всех людей Твоих и, простив всем нам вольные и невольные грехи, прими наши вечерние молитвы и ниспошли на людей Твоих множество милостей и щедрот Твоих. Защити нас Твоими святыми ангелами, вооружи нас оружием правды Твоей, огради нас истиною Твоею, сохрани нас силою Твоею, избави нас от всякой напасти и всякого навета лукавого. Даруй же нам, чтобы наступающие вечер с ночью прошли совершенно, мирно, свято, безгрешно, без соблазнов, без мечтаний, как и все последующие дни жизни нашей, по молитвам Пресвятой Богородицы и всех святых, от века Тебе праведно служивших.

Молитва 2-я

Господи Иисусе Христе Боже наш! Еще в жизни с нами пребывающий, мир Твой давший людям и в неотъемлемое владение всегда дающий верным дар Пресвятого Духа. Сию же благодать Твоим ученикам и апостолам еще полнее ниспослав и уста их наделив пламенными языками, так что через них весь род человеческий услышал слово о Боге. И мы просветились светом Духа и от обольщения, как от тьмы, избавились, даром чувственных и огненных языков и сверхъестественным их действием научились веровать в Сына Божия и славить Его со Отцем и Святым Духом во едином Божестве, силе и власти.

Посему Ты, Христе Боже, Отчее сияние, существа и естества Его неизменный и недвижимый образ, источник премудрости и благодати, отверзи и мне грешному уста и научи меня, как и о чем следует молиться. Ты знаешь многое множество грехов моих, но Твое милосердие победит их безмерность. Со страхом предстою пред Тобою, повергнув отчаяние души моей в пучину милости Твоей. Ты, Который силою неизреченной премудрости управляешь всею тварью, направь и жизнь мою. Ты, тихое пристанище носимых бурею, укажи мне путь, по которому я пойду.

Дух Твоей премудрости дай моим мыслям, Дух разума дай моему неразумию, Духом страха Твоего осени дела мои! Дух правый обнови во внутри меня, Духом Владычным укрепи непостоянство моих помышлений, дабы я, Твоим благим Духом научаемый на всякий день полезному, сподобился исполнять Твои заповеди и всегда помнить Твое (второе) славное пришествие, когда все мы должны будем дать ответ о содеянном нами. И не допусти меня, Господи, прельщаться тленными красотами мира сего, но укрепи во мне желание будущих сокровищ. Ибо Ты, Владыко, сказал: Если кто просит чего во имя Твое, непременно получит от Твоего присносущного Бога и Отца. Посему и я, грешный, в день сошествия Святого Духа, молю Твою благость: дай мне во спасение, чего я прошу. Ей, Господи, всякого благодеяния щедрый и благой Податель, обильно посылающий по прошению нашему, Ты - сострадателен и милостив, безгрешно принявший в Свое общение нашу плоть, любвеобильно снисходящий к преклоняющим колена пред Тобою, дающий нам очищение грехов наших.

Даждь же, Господи, людям Твоим от щедрот Твоих! Услыши нас со святого неба Твоего! Освяти нас силой спасительной Твоей десницы! Покрой нас кровом крыльев Твоих и не презри создание Твоих рук! Тебе единому согрешаем, но и Тебе единому служим. Не умеем кланяться чужому Богу, ни простирать руки наши к Богу иному. Прости нам согрешения наши и, приняв наши коленопреклоненные моления, подай всем нам руку помощи, прими молитву всех как кадило благовонное, принимаемое в Твоем преблагом Царстве.

Присоединяем и следующую молитву:

Господи, Господи, избавивший нас от всякой стрелы, летящей днем, избави нас и от всякой вещи, во тьме приходящей. Прими жертву вечернюю, рук наших воздевание. Сподоби же нас и ночное время беспорочно миновать, не испытав зла. И избави нас от всякого смущения и боязни, от дьавола к нам приходящих. Даруй душам нашим умиление и помыслам нашим попечение о предстоящем ответе на страшном и праведном Твоем суде. Пригвозди к страху Твоему плоть нашу и умертви наши земные члены, дабы в тишине сна мы просветились созерцанием судеб Твоих. Удали же от нас всякое мечтание непристойное и похоть вредную. Подними же нас во время молитвы укрепленными в вере и преуспевающими в заповедях Твоих.

Молитва 3-я

Приснотекущий, животворный, просветительный источник, всегда сущая с Отцом созидательная сила, Христе Боже наш, все дело спасения человеческого прекрасно совершивший, неразрешимые узы смерти и адовы заклепы расторгший, множество же лукавых духов поправший, Себя за нас в непорочное заклание принесший, тело Свое пречистое, неприкосновенное и недоступное никакому греху, в жертву предавший, и этим страшным и неисповедимым священнодействием вечную жизнь нам даровавший; в ад сошедший и его засовы сокрушивший и сидящим во тьме исход указавший; зла источника и глубинного змия богомудрой приманкой уловивший и узами мрака связавший и Твоею беспредельно могучей силой в тартаре заключивший, в огне неугасимом и во тьме кромешной.

О великая Премудрость Отчая! одержимым напастями - великий помощник, пришедший и просветивший сидящих во тьме и сени смертной. Ты - Господь вечной славы, Отца Всевышнего Сын возлюбленный, присносущный Свет от присносущного Света, солнце правды! Услыши нас, молящихся Тебе, и упокой души рабов Твоих, преждеусопших отцов и братий наших, прочих сродников по плоти и всех своих по вере, о них же память творим ныне, ибо у Тебя власть над всеми и в руках Твоих Ты держишь все концы земли.

Владыко, Вседержитель, Бог отцов наших и Господи милости, рода смертного и бессмертного и всякого естества человеческого Создатель: являющегося на свет и опять уходящего, жизни и кончины, здесь пребывания и в мир иной отшествия, годы жизни всем определяющий и час смерти назначающий, в ад низводящий и оттуда возводящий, немощью связующий и в силе восстановляющий, настоящее по нужде каждого устраивающий и будущее к пользе направляющий, жалом смерти уязвленных надеждою воскресения утешающий.

Владыко всех, Боже Спасителю наш, надежда всех концов земли и сущих в море далече! В сей последний и спасительный день праздника Пятидесятницы раскрывший нам тайну Святой, единосущной, всегда пребывающей, неразделимой и неслиянной Троицы, и ниспославший Святого и животворящего Духа, в виде огненных языков, на святых Своих апостолов, соделавший их благовестниками благочестивой нашей веры, и явивший их исповедниками и проповедниками истинного богословия. В сей совершенный и спасительный праздник благоволивший принять очистительные молитвы о держимых во аде и дающий, заключенным там, великую надежду на получение от Тебя утешения и облегчения от содержащих их горестей.

Услыши нас, смиренных рабов Твоих, молящихся Тебе, и упокой души прежде-усопших рабов Твоих на месте светлом, на месте зеленом, на месте прохладном, откуда удалились всякие болезни, печаль и воздыхание. И удостой их мира и облегчения в селениях праведных. Ибо не умершие восхвалят Тебя, Господи, и не те, которые во аде, дерзнут принести Тебе исповедание, но мы, живые, благословляем Тебя и молим, принося Тебе очистительные молитвы и жертвы об их душах.

Присоединяем и следующую молитву

Боже великий и вечный, святый, человеколюбивый, сподобивший нас в час сей стать перед неприступною Твоею славою на пение и хвалу чудес Твоих! Очисти нас, недостойных рабов Твоих, и дай нам благодать, смиренно и с сокрушенным сердцем, приносить Тебе трисвятое славословие и благодарение за великие дары Твои, которые Ты всегда и неизменно даешь нам. Помяни, Господи, немощь нашу и не погуби нас по беззакониям нашим, но сотвори великую милость с нами смиренными, дабы мы, избежав греховной тьмы, начали ходить в свете правды и, облекшись светоносным оружием, пребывали вне опасности от всякой козни лукавого и за все Тебя, единого истинного и человеколюбивого Бога, со дерзновением прославляли! Ибо воистину великое и подлинное таинство Твое, Владыко всех и Творец: временная смерть Твоих созданий и потом - воскресение и упокоение на веки. Тебе благодарение за все приносим: за наше явление в мир сей и за исход из него, и за Твои верные обещания нашего воскресения и жизни нетленной, которых сподобимся в будущем втором пришествии Твоем. Ибо Ты, Христе Боже, нашего воскресения источник и усопших неподкупный и человеколюбивый Судия, и достойных награды Владыка и Господь. Ты воспринял, по крайнему снисхождению, плоть и кровь нашу и, по безмерной любви к нам, не отрекся от страданий, добровольно подвергнувшись испытанию; так что, будучи искушен, Ты, как обещал, стал помощником нам, искушаемым, возвысив нас до Своего бесстрастия.

Прими же наши мольбы и моления, Владыко, и упокой всех родителей наших, и чад их и братьев, и сестер, и души всех, прежде почивших в надежде воскресения и жизни вечной, напиши их имена в книге жизни, всели в недра Авраама и Исаака и Иакова, в страну живых, в Царство Небесное, в рай сладости, вводя всех во святые Твои обители светлыми Твоими ангелами, совоскрешая тела наши в день, который Ты назначил по святым Твоим и неложным обетованиям. Потому что, когда мы покидаем нашу телесную храмину и к Тебе, Богу нашему, возвращаемся, то это, Господи, для рабов Твоих не смерть, но переход от печального к полезнейшему и сладостнейшему, на упокоение и радость. Если же в чем и согрешили мы пред Тобою, милостив буди и нам и отошедшим: ибо нет никого, кто бы был чист пред Тобою от скверны, даже при одном дне жизни его, только Ты один, Господь наш Иисус Христос, явился на земле безгрешным, и ради Тебя все мы уповаем получить милость и оставление грехов.

Посему, Боже, по благости Твоей и человеколюбию, ослабь, отпусти и прости грехопадения наши, сознательные и несознательные, явные и скрытые, которые помним или о которых забыли, делом, помыслом или словом, в течение всей жизни и во всех наших сердечных движениях. И скончавшимся подай свободу и облегчение. Нас же, находящихся здесь, благослови, подавая нам и всем людям Твоим благой и мирный конец жизни, на страшном же и ужасном Твоем пришествии открой нам бездну Твоего человеколюбия, делая нас достойными Твоего Царства.

Боже великий и вышний, един имеющий бессмертие, живущий в свете неприступном, всю тварь премудро создавший, отделивший свет от тьмы, назначивший солнце для управления днем, а луну и звезды - для управления ночью. Ты сподобил нас, грешных, и в настоящий день в исповедании предстать пред лицом Твоим и принести Тебе вечернюю службу.

Сам, человеколюбче Господи, направь молитву нашу как кадило пред Тобою, и прими ее, как благовонное курение. Подай, чтобы наступающий вечер и последующая за ним ночь прошли для нас мирно; вооружи нас оружием света, избавь нас от страха ночного и от всего, во тьме приходящего. И пошли нам сон, который нужен немощи нашей для отдыха, непричастный всякому мечтанию дьявольскому.

Ей, Владыко, податель всякого блага! Даруй, чтобы и на ложах наших среди ночи мы с умилением вспоминали пресвятое имя Твое. Даруй, чтобы озаряемые поучением Твоих заповедей, мы в радости душевной восстали к славословию Твоей благости, принося молитвы Твоему милосердию о грехах своих и всех людей, которых Ты, по молитвам Пресвятой Богородицы, посети в милости!

Память: 1 января / 14 января, 30 января / 12 февраля

Святитель Василий Великий - один из величайших богословов и гимнографов, толкователь Писания, церковный благотворитель, аскет, приложил усилия для включения в общецерковную жизнь и упорядочения монашества, до этого развивавшегося стихийно. Активнейший обличитель арианства. Церковь называет его Вселенским учителем.

Святитель Василий Великий, архиепископ Кесарии Капподакийской. Фреска, 1209 год. Cербия (Студеница)

***

"После Литургии в день Св. Троицы (тоже называется Пятидесятницей, или Сошествием Св. Духа на апостолов) совершается Вечерня по обычному плану. На этой Вечерни читаются три молитвы с коленопреклонением. Составлены эти молитвы Св. Василием Великим (329–379 гг.).

В 1-й молитве мы исповедуем пред Отцем Небесным наши грехи и просим Его помиловать нас ради великой жертвы сына Его, Господа нашего Иисуса Христа.

Во 2-й молитве мы просим Господа даровать нам Божественнаго Духа.

В 3-й молитве просим Господа, сошедшего во ад и сокрушившаго силу диавола, упокоить наших усопших отцев и братьев в месте светле, в месте злачне, в месте покойне".

Н. Р. Антонов: Храм Божий и Церковныя Службы,

Примечание

1. Бог знает, что нам нужно, прежде прошения наше­го, но молитва к Нему нужна, как свидетельство нашей веры в Него и любви к Нему, нашего смирения и сознания необходимости Его помощи.

2. Заповедь, – Своим Божественным Словом (Mф. 6:9) и примером (Лк. 22:40–46).

3. По Твоему милосердию к нам. Евр. 7:24–25; Евр. 9:24.

4. Воздай.

5. Защити.

6. Напасти, беды.

8. Рим. 8:26.

9. Благосердие.

10. Управи.

11. Обличительное.

12. Не презирай меня за прелыцение приятными, по таен­ными (непрочными) сокровищами мipa сего, и укрепи меня в желании получить сокровища будущей жизни.

13. Милосердно с любовию.

14. Искушения напасти.

15. Пригвозди плоть, умертви уды (члены тела), – как средства, чрез кои мы склоняемся на грех, сделай недействительными.

16. Оживляющий.

17. Творческая.

18. Запоры.

19. Недоступное.

21. Начальника зла, обитающаго в адской глубине, змия уловивший своим богомудрым уловлением.

22. В преисподней.

23. Всего возникающаго и опять уничтожающагося, жиз­ни и смерти.

24. Безопасно.

25. Ибо Твоя по истине и действительно велика тайна.

26. Временное разрушение Твоих творений, а затем их соединение и вечное упокоение.

27. Благодарение за все, или – Твою милость во всем.

28. Беспристрастный.

29. Неотъемлемо принадлежащи.

***

Молитва святителю Василию Великому, архиепископу Кесарии Капподакийской:

  • Молитва святителю Василию Великому, архиепископу Кесарии Капподакийской . Святитель Василий Великий - один из величайших богословов и гимнографов, толкователь Писания, церковный благотворитель, аскет, приложил усилия для включения в общецерковную жизнь и упорядочения монашества, до этого развивавшегося стихийно. Активнейший обличитель арианства. Церковь называет его Вселенским учителем. Ему молятся об укреплении веры, монашеского служения, обращения еретиков и маловеров, обращаются за помощью в учебе, делах благотворительности и вообще во всяком занятии. Издавна считается покровителем садов и огородов, которому молятся о даровании щедрого урожая

Акафист святителю Василию Великому:

  • Акафист трем святителям Василию Великому, Григорию Богослову и Иоанну Златоустому

Канон святителю Василию: Великому

  • Канон первый трем святителям Василию Великому, Григорию Богослову и Иоанну Златоустому
  • Канон второй трем святителям Василию Великому, Григорию Богослову и Иоанну Златоустому

Житийная и научно-историческая литература о мученице Валентине Кесарийской:

  • Святитель Василий Великий, архиепископ Кесарии Капподакийской - Православие.Ru

Труды святителя Василия Великого:

  • "Беседа первая. О посте" - святитель Василий Великий
  • "Беседа вторая. О посте" - святитель Василий Великий

Публикуем тексты коленопреклоненных молитв, которые читаются на вечерне службы Пятидесятницы

Икона "Сошествие Святого Духа". Греция, между 1790-1840

Первая молитва

«Пречисте, нескверне, безначальне, невидиме непостижиме, неизследиме, непременне, непобедиме, неизчетне, незлобиве Господи, един имеяй безсмертие, во свете живый неприступном: сотворивый небо и землю, и море, и вся созданная на них, прежде еже просити, всем прошения подаваяй, Тебе молимся, и Тебе просим, Владыко Человеколюбче, Отца Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, нас ради человеков, и нашего ради спасения сшедшаго с небес, и воплотившагося от Духа Святаго и Марии Приснодевы, и Преславныя Богородицы: Иже первее убо словесы уча, последи же и делы показуя, егда спасительную страсть претерпе, подаде нам подписание смиренным, и грешным, и недостойным рабом Твоим, мольбы приносити Тебе, в выи и колен преклонениих, о своих гресех, и о людских неведениих. Сам Многомилостиве и Человеколюбче, услыши ны, воньже аще день призовем Тя, изряднее же в день сей пятдесятный, воньже по Вознесении Господа нашего Иисуса Христа на небеса, и седении одесную Тебе Бога и Отца, низпосла Святаго Духа на святыя Своя ученики и апостолы, Иже и седе на едином коегождо их, и исполнишася вси неистощимыя благодати Его, и глаголаша языки иными величия Твоя, и прорекоша. Ныне убо молящихся Тебе услыши нас, и помяни нас смиренных и осужденных, и возврати пленение душ наших, Твое милование имея о нас молящееся. Приими нас припадающих Тебе, и вопиющих: согрешихом, к Тебе привержени есмы от утробы, от чрева матере нашея, Ты еси Бог наш. Но яко исчезоша в суете дние наши, обнажихомся Твоея помощи, лишихомся всякаго ответа, но дерзающе на щедроты Твоя, зовем: грехи юности нашея и неведения не помяни, и от тайных наших очисти нас, и не отрини нас во время старости, внегда оскудети крепости нашей: не остави нас, прежде даже нам в землю не возвратитися, сподоби к Тебе возвратитися, и вонми нам благоприятием и благодатию. Возмери беззакония наша щедротами Твоими, сопротив постави бездну щедрот Твоих множеству согрешений наших. Призри с высоты святыя Твоея Господи, на предстоящия люди Твоя, и чающия еже от Тебе богатыя милости. Посети нас благостию Твоею, избави нас от насильства диаволя: утверди живот наш святыми Твоими и священными законы. Ангела, верна хранителя пристави людем Твоим, всех собери в Твое Царствие. Даждь прощение уповающим на Тя: остави им и нам грехи. Очисти нас действом Святаго Твоего Духа: разруши яже на нас козни вражия».

К первой молитве присоединяется еще эта:
«Благословен еси Господи Владыко Вседержителю, просветивый день светом солнечным, и нощь уяснивый зарями огненными, долготу дневную преити нам сподобивый, и приближитися начатком нощи: услыши моления наша, и всех людей Твоих, и всем нам простив вольныя и невольныя грехи. Приими вечерняя наша моления, и низпосли множество милости Твоея, и щедроты Твоя на достояние Твое. Остени нас святыми ангелы Твоими, вооружи нас оружием правды Твоея, огради нас истиною Твоею, соблюди нас силою Твоею, избави нас от всякаго обстояния, всякаго навета сопротиволежащаго. Подаждь же нам и настоящий вечер, с приходящею нощию, совершен, свят мирен, безгрешен, безсоблазнен, безмечтанен, и вся дни живота нашего: молитвами святыя Богородицы, и всех святых от века Тебе благоугодивших».

Икона "Сошествие Святого Духа". Греция, между 1840-1870.

Вторая молитва

«Господи Иисусе Христе Боже наш, мир Твой подавый человеком, и Пресвятаго Духа дар, еще в житии и с нами сый, в наследие неотъемлемое верным присно подаваяй: явленнейше же сию благодать Твоим учеником и апостолом днесь низпославый, и сих устне огненными утвердивый языки: имиже весь род человеческий боговедение своим языком в слух уха приимше, светом Духа просветихомся, и прелести якоже тмы изменихомся, и чувственных и огненных язык раздаянием, и преестественным действом, еже в Тя веры научихомся, и Тебе богословити со Отцем и Святым Духом, во едином Божестве, и силе, и власти озарихомся. Ты убо Отчее сияние, существа и естества Его неизменное и недвижимое начертание, источниче премудрости: и благодати: отверзи и мне грешному устне, и научи мя, како достоит, и о ихже потреба молитися: Ты бо еси ведый многое грехов моих множество, но Твое благоутробие победит сих безмерное. Се бо страхом предстою Ти, в пучину милости Твоея отчаяние души моея поверг: окорми живот мой словом всю тварь неизреченною премудрости силою управляяй, тихое обуреваемых пристанище, и скажи ми путь, воньже пойду. Дух премудрости Твоея моим подаждь помышлением, Дух разума безумию моему даруяй, Духом страха Твоего моя осени дела, и Дух Правый обнови во утробе моей, и Духом Владычним мыслей моих поползновение утверди: да на всяк день Духом Твоим Благим к полезному наставляемь, сподоблюся творити заповеди Твоя, и Твое присно памятствовати славное пришествие, и истязательное содеянных нами. И да не презриши мя тленными сопрельщатися мира сего красными, но будущих восприятия желати укрепи сокровищ. Ты бо рекл еси Владыко: яко елика аще кто просит о Твоем имени, невозбранно приемлет от Твоего присносущнаго Бога и Отца. Темже и аз грешный в пришествии Святаго Твоего Духа, Твою молю благость, елика просих, воздаждь ми во спасение. Ей Господи, всякаго благодеяния богатый дателю, и подателю Благий, яко Ты еси подаваяй преизобильно ихже просим: Ты еси сострадателен и милостивый, Иже безгрешно быв плоти нашея общник, и приклоняющим к Тебе колена, приклоняяйся любоблагоутробне, очищение же быв грехов наших. Даждь убо Господи, людем Твоим щедроты Твоя: услыши нас с небесе святаго Твоего: освяти нас силою спасительныя десницы Твоея: покрый нас кровом крилу Твоею, да не презриши дел руку Твоею. Тебе единому согрешаем, но и Тебе единому служим. Не вемы кланятися богу чуждему, ниже простирати руки наша Владыко, к богу иному. Остави нам согрешения, и приим наша коленопоклонная моления, простри всем нам руку помощи, приими молитву всех яко кадило приятное, восприемлемое пред Твоим преблагим Царством».

К второй молитве присоединяется еще эта:
«Господи Господи, избавлей нас от всякия стрелы летящия во дни: Избави нас и от всякия вещи во тме преходящия. Приими жертву вечернюю рук наших воздеяния. Сподоби же нас и нощное поприще без порока прейти неискушены от злых: И избави нас от всякаго смущения и боязни, яже от диавола нам прибывающия. Даруй душам нашим умиление, и помыслом нашим попечение, еже на страшнем и праведнем Твоем суде испытания. Пригвозди страху Твоему плоти наша, и умертви уды наша сущия на земли: Да и сонным безмолвием просветимся, зрением судеб Твоих. Отыми же от нас всякое мечтание неподобное и похоть вредну. Возстави же нас во время молитвы утверждены в вере, и преспевающия в заповедех Твоих».

Икона "Сошествие святого Духа". Россия. XVI в. Новгород.

Третья молитва

«Приснотекущий, животный, и просветительный источниче, соприсносущная Отцу содетельная сило, все смотрение за спасение человеческое прекрасне исполнивый, Христе Боже наш, смерти узы неразрешимыя, и заклепы адовы расторгнувый, лукавых же духов множество поправый. Приведый Себе о нас непорочное заколение, и тело давый пречистое в жертву, всякаго греха неприкосновенное же и непроходное, и страшным сим, и неисповедимым священнодействием живот нам вечный даровавый: во ад сшедый, и вереи вечныя сокрушивый, и во тме седящим восход показавый: началозлобнаго же и глубиннаго змия богомудростным льщением уловивый, и веригами мрака связавый в тартаре и огни негасимом, и во тме кромешней неисчетносильною Твоею затвердивый крепостию, великоименитая Премудросте Отчая, напаствуемым великий помощник явивыйся, и просветивый седящия во тме и сени смертней. Ты славы присносущныя Господи, и Отца Вышняго Сыне возлюбленный, присносущный Свете от присносущнаго Света, Солнце правды, услыши нас молящихся Тебе, и упокой души рабов Твоих, прежде усопших отец и братий наших, и прочиих сродник по плоти, и всех своих в вере, о нихже и память творим ныне, яко в Тебе всех держава, и в руце Твоей содержиши вся концы земли. Владыко Вседержителю, Боже отец и Господи милости, рода смертнаго же и безсмертнаго, и всякаго естества человеческаго Содетелю, составляемаго же, и паки разрешаемаго, живота же и скончания, еже зде пребывания, и еже тамо преложения: лета измеряяй живым, и времена уставляяй смерти: низводяй во ад и возводяй: связуяй в немощи, и отпущаяй в силе: настоящая потребне строяй, и будущая полезно управляяй: смертным жалом уязвенных воскресения надеждами веселяяй. Сам убо Владыко всех, Боже Спасителю наш, надежде всех концев земли, и сущих в мори далече, Иже и в сей последний и великий спасительный день Пятдесятницы праздника, тайну Святыя и Единосущныя, и соприсносущныя, и неразделимыя, и неслиянныя Троицы показавый нам, и наитие и пришествие Святаго и Животворящаго Твоего Духа, в виде огненных языков на святыя Твоя апостолы излиявый, и благовестники тех поставивый, благочестивыя нашея веры, и исповедники и проповедники истиннаго богословия показавый: Иже и в сей всесовершенный и спасительный праздник, очищения убо молитвенная, о иже в аде держимых сподобивый приимати, великия же подаваяй нам надежды ослабления содержимым от содержащих я скверн, и утешению Тобою низпослатися. Услыши нас смиренных, и Твоих раб молящихся Ти, и упокой души рабов Твоих прежде усопших, на месте светле, на месте злачне, на месте прохлаждения: отонудуже отбеже всякая болезнь, печаль и воздыхание и учини духи их в селениях праведных, и мира и ослабления сподоби их: яко не мертвии восхвалят Тя Господи, ниже сущии во аде исповедание дерзнут принести Тебе: но мы живии благословим Тя и молим, и очистительныя молитвы и жертвы приносим Тебе о душах их».

К третьей молитве присоединяется еще эта:
«Боже великий, и вечный, Святый, человеколюбивый, сподобивый нас в сей час стати пред неприступною Твоею славою, на пение и хвалу чудес Твоих, очисти ны недостойныя рабы Твоя, и подаждь благодать еже сокрушенным сердцем, невозносительно приносити Тебе Трисвятое славословие, и благодарение великих Твоих даров, яже сотворил еси к нам, и твориши всегда в нас. Помяни Господи немощь нашу, и да не погубиши нас со беззаконии нашими: но сотвори великую милость со смирением нашим, да греховныя тмы избежавше, во дни правды ходити будем, и одеявшеся оружием света, ненаветно пребудем от всякия козни лукаваго, и со дерзновением прославим о всех, Тебе единаго истиннаго и Человеколюбца Бога. Твое бо яко воистинну и великое вресноту таинство, Владыко всех, и Творче, временное решение Твоих тварей, и еже по сих совокупление, и упокоение еже во веки: Тебе благодать о всех исповедуем, о входех наших, яже в мир сей, и исходех, надежды нам воскресения, и жизни нетленныя, Твоим неложным обещанием предобручают, яже приимем в будущем втором пришествии Твоем. Ты бо еси и воскресения нашего Начальник, и поживших неумытный и человеколюбивый Судия, и мздовоздаяния Владыка и Господь, Иже и приобщивыйся нам приискренно плоти и крове, снизхождения ради крайняго: и наша страсти неотметныя, внегда волею во искус поставити, приим за милосердие щедрот, и в немже пострадал еси Сам искусився, искушаемым нам быв самообещанный помощник: темже и совозвел еси нас в Твое безстрастие. Приими убо Владыко, мольбы и моления наша, и упокой вся отцы коегождо, и матери, и чада, и братию, и сестры единородныя, и купнородныя, и вся прежде почившия души: в надежди воскресения жизни вечныя учини духи их, и имена в книзе животней, в недрех Авраама, и Исаака, и Иакова, в стране живых, в Царствии Небеснем, в раи сладости, светлыми ангелы Твоими, вводя вся во святыя Твоя обители, совоздвизаяй и телеса наша в день, воньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованием. Несть убо Господи, рабом Твоим смерть, исходящим нам от тела, и к Тебе Богу нашему приходящим, но преставление от печальнейших на полезнейшая, и сладостнейшая, и на упокоение и радость. Аще же и что согрешихом к Тебе, милостив буди нам же и тем, зане ниедин есть чист пред Тобою от скверн, ниже аще един день живота его есть, разве Ты точию един, на земли явивыйся безгрешный Господь наш Иисус Христос: Имже вси уповаем милость получити, и оставление грехов. Сего ради нам же и онем, яко Благ и Человеколюбец Бог, ослаби, остави, прости грехопадения наша, вольная и невольная, яже в ведении и не в ведении, предъявленная и забываемая: яже в деянии, яже в помышлении, яже в словеси, яже во всех наших житиях и движениих. И отшедшим убо свободу и ослабу даруй, нас же сущих зде благослови, конец благий и мирный даруя нам же и всем людем Твоим, и милости и человеколюбия утробу отверзаяй нам, на страшном и ужасном Твоем пришествии, и Царствия Твоего достойных нас сотвори».

К третьей молитве присоединяется еще одна:
«Боже Великий и Вышний, едине имеяй безсмертие, во свете живый неприступном, всю тварь мудростию создавый, разделивый посреде света, и посреде тмы: И солнце убо положивый во область дне, луну же и звезды во область нощи. Сподобивый нас грешных и в настоящий день предварити лице Твое во исповедании, и вечернюю Тебе службу принести. Сам Человеколюбче Господи, исправи молитву нашу, яко кадило пред Тобою, и приими ю в воню благоухания. Подаждь же нам настоящий вечер и приходящую нощь мирну: облецы ны оружием света, избави нас от страха нощнаго, и от всякия вещи во тме преходящия. И даруй нам сон, иже во упокоение немощи нашей даровал еси, от всякаго диавольскаго мечтания изменен. Ей Владыко всех благих подателю, яко да и на ложах наших умиляющеся воспомянем и в нощи пресвятое имя Твое. И поучением Твоих заповедей озаряеми, в радости душевной востанем к славословию Твоея благости, молитвы и моления Твоему благоутробию приносяще о своих гресех, и о всех людех Твоих: ихже молитвами Пресвятыя Богородицы, в милости посети».

МОЛИТВЫ ЧИТАЕМЫЕ НА ТРОИЦУ ПОСЛЕ ЛИТУРГИИ


«После Литургии в день Св. Троицы (тоже называется Пятидесятницей, или Сошествием Св. Духа на апостолов) совершается Вечерня по обычному плану. На этой Вечерни читаются три молитвы с коленопреклонением. Составлены эти молитвы Св. Василием Великим (329-379 гг.).
В 1-й молитве мы исповедуем пред Отцем Небесным наши грехи и просим Его помиловать нас ради великой жертвы сына Его, Господа нашего Иисуса Христа.
Во 2-й молитве мы просим Господа даровать нам Божественнаго Духа.
В 3-й молитве просим Господа, сошедшего во ад и сокрушившаго силу диавола, упокоить наших усопших отцев и братьев в месте светле, в месте злачне, в месте покойне». (Н. Р. Антонов: Храм Божий и Церковныя Службы, 1912 г., С. Пб., стр. 208).

    1.1 - Первая молитва

  1. Пречисте, нескверне, безначальне, невидиме, непостижиме,
    неизследиме, непременне, непобедиме, неизчетне, незлобиве Господи,
    един имеяй безсмертие, во свете живый неприступном:
    сотворивый ибо и землю и море, и вся созданная на них,
    прежде еже просити, всем прошения подаваяй,
  2. Тебе молимся, и Тебе просим, Владыко человеколюбче,
    Отца Господа и Бога и Спаса нашего Иисуса Христа,
    нас ради человеков, и нашего ради спасения, сшедшего с небес,
    и воплотившагося от Духа Святаго
    и Марии Приснодевы, и преславныя Богородицы:
  3. иже первее убо словесы уча, последи же и делы показуя,
    егда спасительную страсть претерпе, подаде нам подписание
    смиренным, и грешным, и недостойным рабом Твоим,
    мольбы приносити Тебе, в выи и колен преклонениих,
    о своих гресех, и о людских неведениих,
  4. Сам многомилостиве и человеколюбче, услыши ны,
    воньже аще день призовем Тя,
    изрядне же в день сей пятдесятный,
    воньже по вознесению Господа нашего Иисуса Христа на небеса,
    и седении одесную Тебе Бога и Отца,
  5. ниспосла Святаго Духа на святыя своя ученики и апостолы,
    иже и седе на едином коегождо их,
    и исполнишася вси неистощимыя благодати Его,
    и глаголаше языки иными величия Твоя,
    и прорекоша.
  6. Ныне убо молящихся Тебе услыши нас,
    и помяни нас смиренных и осужденных,
    и возврати пленение душ наших,
    Твое милование имея о нас молящееся.
  7. Прими нас припадающих Тебе, и вопиющих: согрешихом,
    к Тебе привержены есмы от утробы, от чрева матере нашея,
    Ты еси Бог наш.
  8. Но яко исчезоша в суете дние наши,
    обнажихомся Твоея помощи,
    лишихомся всякаго ответа,
    по дерзающе на щедроты Твоя, зовем:
  9. Грехи юности нашея и неведения не помяни,
    и от тайных наших очисти нас,
    и не отрини нас во время старости,
    внегда оскудети крепости нашей:
  10. Не остави нас,
    прежде даже нам в землю не возвратитися.
    сподоби к Тебе возвратитися,
    и вонми нам благоприятием и благодатию.
  11. Возмери беззакония наша щедротами Твоими,
    сопротив постави бездну щедрот Твоих
    множеству согрешений наших.
  12. Призри с высоты святыя Твоея Господи,
    на предстоящыя люди Твоя.
    И чающыя еже от Тебе богатыя милости.
    Посети нас благостию Твоею,
    избави нас от насильства диаволя:
    утверди живот наш святыми Твоими и священными законы.
  13. Ангела, верна хранителя пристави людям Твоим,
    всех собери в Твое Царствие.
    Даждь прощение уповающым на Тя: остави им и нам грехи.
    Очисти нас действом святаго Твоего Духа:
    разруши яже на нас козни вражия.

    1.2 - К первой молитве присоединяется еще эта

  14. Благословен еси Господи Владыко Вседержителю,
    просветивый день светом солнечным,
    и нощь уяснивый зарями огненными,
    долготу дневную преити нам сподобивый,
    и приближитися начатком нощи:
    услыши моления наша, и всех людей Твоих,
  15. и всем нам прости вольныя и невольныя грехи.
    Приими вечерняя наша моления,
    и низпосли множество милости Твоея,
    и щедроты Твоя на достояние Твое.
  16. Остени нас святыми ангелы Твоими,
    вооружи нас оружием правды Твоея,
    огради нас истиною Твоею,
    соблюди нас силою Твоею,
    избави нас от всякаго обстояния,
    всякаго навета сопротиволежащаго.
  17. Подаждь же нам и настоящий вечер, с приходящею нощию,
    совершен, свят, мирен, безгрешен, безсоблазнен, безмечтанен,
    и вся дни живота нашего:
    молитвами святыя, Богородицы,
    и всех святых от века Тебе благоугодивших.

    2.1 - Вторая молитва

  1. Господи Иисусе Христе Боже наш,
    мир Твой подавый человеком,
    и пресвятаго Духа дар,
    еще в житий и с нами сый,
    в наследие неотемлемое верным присно подаваяй:
  2. явленнейше же сию благодать Твоим учеником
    и апостолом днесь низпославый,
    и сих устне огненными утвердивый языки:
  3. имиже весь род человеческий
    боговедение своим языком в слух уха приимше,
    светом духа просветихомся,
    и прелести якоже тьмы изменихомся,
    и чувственных и огненных язык раздаянием,
    и преестественным действом,
    еже в Тя веры научихомся,
    и Тебе благословити со Отцем и Святым Духом,
    во едином Божестве, и силе, и власти узарихомся.
  4. Ты убо Очее сияние,
    существа и естества его неизменное и недвижимое начертание,
    источниче премудрости и благодати:
    отверзи и мне грешному устне, и научи мя,
    како достоит, и о ихже потреба молитися:
    Ты бо еси ведый многое грехов моих множество,
    но Твое благоутробие победит сих безмерное.
  5. Се бо страхом предстою Ти,
    в пучину милости Твоея отчаяние души моея поверг:
    окорми живот мой словом
    всю тварь неизреченною премудрости силою управляяй,
    тихое обуреваемых пристанище,
    и скажи ми путь, воньже пойду.
  6. Дух премудрости Твоея моим подаждь помышлением,
    дух разума безумию моему даруяй,
    духом страха Твоего моя осени дела,
    и дух правый обнови в утробе моей,
    и духом владычним мыслей моих поползновение утверди:
  7. да на всяк день Духом Твоим благим к полезному наставляемь,
    сподоблюся творити заповеди Твоя,
    и Твое присно памятствовати славное пришествие,
    и истязательное содеянных нами.
  8. И да не презриши мя тленными сопрельщатися мира сего красными,
    но будущих восприятия желати укрепи сокровищ.
  9. Ты бо рекл еси Владыко:
    яко елика аще кто просит о Твоем имени,
    невозбранно приемлет от Твоего присносущнаго Бога и Отца,
    темже и аз грешный в пришествии святаго Твоего Духа,
    Твою молю благость, елика просих, воздаждь ми во спасение.
  10. Ей Господи, всякаго благодеяния богатый дателю, и подателю благий,
    яко Ты еси подаваяй преизобильно ихже просим:
    Ты еси сострадателен и милостивый,
    иже безгрешно быв плоти нашея общник,
    и приклоняющым к Тебе колена,
    приклоняяйся любоблагоутробне,
    очищение же быв грехов наших.
  11. Даждь убо Господи, людем Твоим щедроты Твоя:
    услыши нас с небесе святаго Твоего:
    освети нас силою спасительныя десницы Твоея:
    покрый нас кровом крилу Твоею,
    да не призриши дел руку Твоею.
  12. Тебе единому согрешаем, но и Тебе единому служим.
    Не вемы кланятися Богу чуждему,
    ниже простирати руки наша Владыко, к Богу иному.
  13. Остави нам согрешения, и приим наша коленопоклонная моления,
    простри всем нам руку помощи,
    приими молитву всех яко кадило приятное,
    восприемлемое пред Твоим преблагим царством.

    2.2 - К второй молитве присоединяется еще эта

  14. Господи, Господи,
    избавлей нас от всякия стрелы летящия во дни:
    Избави нас от всякия вещи во тьме преходящия:
    Приими жертву вечернюю рук наших воздеяния.
  15. Сподоби же нас и нощное поприще
    без порока прейти неискушены от злых:
    И избави нас от всякаго смущения и боязни,
    яже от диавола нам прибывающия.
  16. Даруй душам нашим умиление,
    и помыслом нашим попечение,
    еже на страшнем праведнем Твоем суде испытания.
  17. Пригвозди страху Твоему плоти нашя,
    и умертви уды наша сущыя на земли:
    Да и сонным безмолвием просветимся,
    зрением судеб Твоих.
  18. Отими же от нас всякое мечтание неподобное и похоть вредну.
    Возстави же нас во время молитвы утверждены в вере
    и преспевающыя в заповедех Твоих.

    3.1 - Третья молитва

  1. Приснотекущий, животный, и просветительный источниче,
    соприсносущная Отцу содетельная сило,
    все смотрение за спасение человеческое прекрасне исполнивый,
    Христе Боже наш,
    смерти узы неразрешимыя, и заклепы адовы расторгнувый,
    лукавых же духов множество поправый.
  2. Приведый себе о нас непорочное заколение,
    и тело давый пречистое в жертву,
    всякого греха неприкосновенное же и непроходное,
    и страшным сим,
    и неисповедимым священнодействием живот нам вечный даровавый:
    во ад сшедый, и вереи вечныя сокрушивый,
    и во тьме седящым восход показавый:,
  3. начало злобнаго же и глубиннаго змия
    Богомудростным льщением уловивый
    и веригами мрака связавый в тартаре и огни негасимом,
    и во тьме кромешней
    неисчетно сильною Твоею затвердивый крепостию,
    великоименитая премудросте Отчая,
    напаствуемым великий помощник явивыйся,
    и просветивый седящыя во тьме и сени смертней.
  4. Ты славы присносущныя Господи,
    и Отца вышняго Сыне возлюбленный,
    присносущный свете от присносущнаго света, солнце правды,
    услыши нас молящихся к Тебе,
    и упокой душы рабов Твоих,
    прежде усопших отец и братий наших,
    и прочих сродник по плоти,
    и всех своих в вере,
    о нихже и память творим ныне,
    яко в Тебе всех держава,
    и в руце Твоей содержи вся концы земли.
  5. Владыко вседержителю, Боже Отец и Господи милости,
    рода смертнаго же и безсмертнаго,
    и всякаго естества человеческаго содетелю,
    составляемаго же, и паки разрешимаго, живота же и скончания,
    еже зде пребывания, и еже тамо преложения:
    лета измеряяй живым, и времена оставляяй смерти:
    низводяй во ад и возводяй:
    связуяй в немощи, отпущаяй в силе:
    настоящая потребне строяй, и будущая полезно управляяй:
    смертным жалом уязвенных воскресения надеждами веселяяй.
  6. Сам убо Владыко всех, Боже Спасителю наш,
    надежде всех концев земли, и сущих в море далече,
    иже в сей последний
    и великий спасительный день пятдесятницы праздника,
    тайну святыя и единосущныя, и соприсносущныя, и неразделимыя,
    и неслиянныя Троицы показавый нам,
    и наитие и пришествие святаго и животворящаго Твоего Духа,
    в виде огненных языков на святыя Твоя апостолы излиявый
    и благовестники тех поставивый,
    благочестивыя нашея веры,
    и исповедники истиннаго богословия показавый:
  7. Иже и в сей всесовершенный и спасительный праздник,
    очищения убо молитвенная,
    о иже во аде держимых сподобивый приимати,
    великия же подаваяй нам надежды
    ослабления содержимым от содержащих я скверн,
    и утешению Тобою низпослатися.
  8. Услыши нас смиренных, и Твоих раб молящихся Ти,
    и упокой душы Рабов Твоих прежде усопших,
    на месте светле, на месте злачне, на месте прохлаждения:
    Отонудуже отбеже всякая болезнь, печаль и воздыхание
    и учини духи их в селениях праведных,
    и мира и ослабления сподоби их:
  9. яко не мертвии восхвалят Тя Господи,
    ниже сущии во аде исповедание дерзнут принести Тебе:
    но мы живии благословим Тя и молим,
    и очистительныя молитвы и жертвы приносим Тебе о душах их.

    3.2 - К третьей молитве присоединяется еще эта

  10. Боже великий, и вечный, святый, человеколюбивый,
    сподобивый нас в сей час стати пред неприступною Твоею славою,
    на пение и хвалу чудес Твоих,
    очисти ны недостойныя рабы Твоя,
    и подаждь благодать еже сокрушенным сердцем,
    невозносительно приносити Тебе трисвятое славословие,
    и благодарение великих Твоих даров,
    яже сотворил еси к нам, и твориши всегда в нас.
  11. Помяни Господи немощь нашу,
    и да не погубиши нас со беззаконии нашими:
    но сотвори великую милость со смирением нашим,
    да греховныя тьмы избежавше,
    во дни правды ходити будем,
    и одеявшеся оружием света,
    ненаветно пребудем от всякия козни лукаваго,
    и со дерзновением прославим о всех,
    Тебе единаго истиннаго человеколюбца Бога.
  12. Твое во яко воистину и великое вресноту таинство,
    Владыко всех, и Творче,
    временное решение Твоих тварей,
    и еже по сих совокупление,
    и упокоение еже во веки:
  13. Тебе благодать о всех исповедуем,
    о входех наших, яже в мир сей, и исходех,
    надежды нам воскресения, и жизни нетленныя,
    Твоим неложным обещанием предобручают,
    яже приимем в будущем втором пришествии Твоем.
  14. Ты бо еси и воскресения нашего начальник,
    и поживших неумытный человеколюбивый судия,
    и мздовоздаяния Владыка и Господь,
    иже и приобщивыйся нам приискренно плоти и крове,
    снизхождения ради крайняго:
  15. и нашя страсти неотметныя,
    внегда волею во искус поставити,
    приим за милосердие щедрот,
    и в немже пострадал еси сам искусився,
    искушаемым нам быв самообещанный помощник:
    темже и совозвел еси нас в Твое безстрастие.
  16. Приими убо Владыко, мольбы и моления наша,
    и упокой вся Отцы коегождо, и матери, и чада, и братию, и сестры
    единородныя, и купнородныя, и вся прежде почившыя душы:
    в надежде воскресения жизни вечныя учини духи их,
    и имена в книзе животней, в недрах Авраама, и Исаака, и Иакова,
    в стране живых,
    в царствии небеснем, в раи сладости, светлыми ангелы Твоими,
    вводя вся во святыя Твоя обители,
    совоздвизаяй и телеса наша в день,
    воньже определил еси по святым Твоим и неложным обетованием.
  17. Несть убо Господи,
    рабом Твоим смерть,
    исходящым нам от тела,
    и к Тебе Богу нашему приходящым,
    но преставление от печальнейших на полезнейшая и сладостнейшая,
    и на упокоение и радость.
  18. Аще же и что согрешихом к Тебе,
    милостив буди нам же и тем,
    зане ни един есть чист пред Тобою от скверн,
    ниже аще един день живота его есть,
    разве Ты точию един,
    на земли явивыйся безгрешный Господь наш Иисус Христос:
    имже вси уповаем милость получити,
    и оставление грехов.
  19. Сего ради нам же и онем,
    яко благ и человеколюбец Бог,
    ослаби, остави, прости грехопадения наша,
    вольная и невольная,
    яже в ведении, предявленная и забываемая:
    яже в деянии, яже в помышлении,
    яже в словеси, яже во всех наших житиях и движениих.
  20. И отшедшым убо свободу и ослабу даруй,
    нас же сущих зде благослови,
    конец благий и мирный даруя нам же и всем людем Твоим,
    и милости и человеколюбия утробу отверзаяй нам,
    на страшном и ужасном Твоем пришествии,
    и царствия Твоего достойных нас сотвори.

    3.3 К третьей молитве присоединяется еще одна

  21. Боже великий и вышний,
    едине имеяй безсмертие,
    во свете живый неприступном,
    всю тварь мудростию создавый,
    разделивый посреде света, и посреде тьмы:
    И солнце убо положивый во область дне,
    луну же и звезды во область нощи.
  22. Сподобивый нас грешных
    и в настоящий день предварити лице Твое во исповедании,
    и вечернюю Тебе службу принести.
  23. Сам человеколюбче Господи,
    исправи молитву нашу,
    яко кадило пред Тобою,
    и приими ю в воню благоухания.
  24. Подаждь же нам настоящий вечер и проходящую нощь мирну:
    облецы ны оружием света,
    избави нас от страха нощнаго,
    и от всякия вещи во тьме преходящия.
  25. И даруй нам сон,
    иже во упокоение немощи нашей даровал еси,
    от всякого диавольскаго мечтания изменен.
  26. Ей Владыко всех благих подателю,
    яко да и на ложах наших умиляющеся воспомянем
    и в нощи пресвятое имя Твое.
  27. И поучением Твоим заповедей озаряеми,
    в радости душевной востанем к славословию Твоея благости,
    молитвы и моления Твоему благоутробию приносяще о своих гресех,
    и о всех людех Твоих:
    ихже молитвами Пресвятыя Богородицы,
    в милости посети.
Примечание
Эта статья также доступна на следующих языках: Тайский

  • Next

    Огромное Вам СПАСИБО за очень полезную информацию в статье. Очень понятно все изложено. Чувствуется, что проделана большая работа по анализу работы магазина eBay

    • Спасибо вам и другим постоянным читателям моего блога. Без вас у меня не было бы достаточной мотивации, чтобы посвящать много времени ведению этого сайта. У меня мозги так устроены: люблю копнуть вглубь, систематизировать разрозненные данные, пробовать то, что раньше до меня никто не делал, либо не смотрел под таким углом зрения. Жаль, что только нашим соотечественникам из-за кризиса в России отнюдь не до шоппинга на eBay. Покупают на Алиэкспрессе из Китая, так как там в разы дешевле товары (часто в ущерб качеству). Но онлайн-аукционы eBay, Amazon, ETSY легко дадут китайцам фору по ассортименту брендовых вещей, винтажных вещей, ручной работы и разных этнических товаров.

      • Next

        В ваших статьях ценно именно ваше личное отношение и анализ темы. Вы этот блог не бросайте, я сюда часто заглядываю. Нас таких много должно быть. Мне на эл. почту пришло недавно предложение о том, что научат торговать на Амазоне и eBay. И я вспомнила про ваши подробные статьи об этих торг. площ. Перечитала все заново и сделала вывод, что курсы- это лохотрон. Сама на eBay еще ничего не покупала. Я не из России , а из Казахстана (г. Алматы). Но нам тоже лишних трат пока не надо. Желаю вам удачи и берегите себя в азиатских краях.

  • Еще приятно, что попытки eBay по руссификации интерфейса для пользователей из России и стран СНГ, начали приносить плоды. Ведь подавляющая часть граждан стран бывшего СССР не сильна познаниями иностранных языков. Английский язык знают не более 5% населения. Среди молодежи — побольше. Поэтому хотя бы интерфейс на русском языке — это большая помощь для онлайн-шоппинга на этой торговой площадке. Ебей не пошел по пути китайского собрата Алиэкспресс, где совершается машинный (очень корявый и непонятный, местами вызывающий смех) перевод описания товаров. Надеюсь, что на более продвинутом этапе развития искусственного интеллекта станет реальностью качественный машинный перевод с любого языка на любой за считанные доли секунды. Пока имеем вот что (профиль одного из продавцов на ебей с русским интерфейсом, но англоязычным описанием):
    https://uploads.disquscdn.com/images/7a52c9a89108b922159a4fad35de0ab0bee0c8804b9731f56d8a1dc659655d60.png